Haber

Tüketiciyi aldatıcı reklamlara 25 milyon TL para cezası

ANKARA (İGFA) –Ticaret Bakanlığı bünyesindeki Reklam Şurası yılın ilk toplantısında tüketiciyi aldatan, yanıltan, deneyim ve bilgi eksikliğini istismar eden reklamlar ile haksız ticari uygulamaları inceledi.

İlk toplantısında görüşülen 162 belgeden 141’ini mevzuata aykırı bulan Reklam Konseyi, söz konusu reklam ve ticari uygulamalar nedeniyle durdurma cezası ve toplam 24 milyon 608 bin 587 lira idari para cezası verilmesine karar verdi. Reklam Konseyi, indirimli satış belgesi nedeniyle erteleme cezasının yanı sıra toplam 7 milyon 46 bin 662 lira idari para cezası verdi.

Kurul, indirimli satış reklamlarına ilişkin “Fiyat bilgisi içeren reklamlar ile indirimli satış reklamları ve ticari uygulamalara ilişkin yönetmelik”te yapılan değişikliğe ilişkin de önemli bir ilke kararı aldı. Buna göre kılavuzda; İndirim kartları, kuponlar, tüketicilere indirimli satış kapsamında değerlendirilmeyen belirli mal veya hizmet gruplarında uzun vadeli fiyat indirimi hakkı veren sadakat programları veya tüketicilere puan biriktirme olanağı sağlayan uygulamaların kullanıldığı görülmüştür. Gelecekteki alımlar, satışa sunulan mal veya hizmetlerin büyük bir kısmını kapsayan indirimli satış uygulamalarına dönüşmüştür.

Ticaret Bakanlığı, indirimli satış kampanyalarından yararlanan tüketicilerin manipülatif ve aldatıcı uygulamalara karşı korunmasına yönelik Reklam Konseyi’nin denetimlerini sürdüreceğini kaydetti.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu