Müşteri temsilcilerinin görevlerini yapay zeka üstlenecek
BURSA (İGFA) –Robotiği ve yapay zekayı her alana yaymaya çalışan Bursa Teknik Üniversitesi bünyesinde geliştirilen bu proje, KOSGEB’den de destek almaya hak kazandı.
Proje Yöneticisi ve firma sahibi BTÜ Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Dr. Seçkin Yılmaz, “KOSGEB Ar-Ge, Ür-Ge ve İnovasyon Destek Programı için hazırladığımız bu proje 16 ay sürecek. Bu süreçte geliştireceğimiz yapay zeka tabanlı müşteri hizmetleri yazılımımızla birçok yeniliği hayata geçireceğiz. Geliştirilecek yazılım web tabanlı olacak ve Telegram, WhatsApp gibi anlık bildirim uygulamalarıyla entegre çalışacak. Bu yazılımda müşteri hizmetlerinde manuel olarak yürütülen birçok süreç yapay zeka teknolojisi kullanılarak otomatikleştirilecek. Yani yapay zeka müşteri temsilcisi gibi hareket edecek. Müşterinin talep ettiği hizmeti değerlendirecek bu yapay zeka sistemi, kurumların birimlerini meşgul etmeden ilgili kişiye doğrudan yönlendirme sağlayacak. Bu sayede müşterinin yapacağı talep, teklif ve şikayetler en doğru ve hızlı şekilde değerlendirilecektir. “Bu yazılım müşteri odaklı şirketlerin yanı sıra şirket içi toplantılarda da büyük rahatlık sağlayacak” dedi.
MESAJ GÜÇLENDİRME SINIRLARININ YÜKÜNÜ AZALTIR
WhatsApp gibi anlık mesajlaşma uygulamaları üzerinden alınan uygulamaları analiz edebilme yeteneğinin bu projenin öne çıkan bir diğer özelliği olduğunu belirten Yılmaz, “Destek hatlarından alınan mesajları analiz etmek biraz emek isteyen bir iştir. Bu yazılım sayesinde mesajlar doğrudan analiz edilecek ve gerekli yönlendirme otomatik olarak gerçekleştirilecektir. Yani bu proje aynı zamanda mesaj destek hatlarının yükünü de hafifletecek. Yine anlık mesajlaşma uygulamalarında firmalar; “Ayrıca promosyon yapma, çoklu anket sunarak müşteri profili çıktısı alma, talep ve geri bildirimleri analiz etme olanağına da sahip olacaklar” dedi.
Konuyla ilgili bilimsel çalışmalar yapılarak literatüre yeni katkılar sağlanacağını kaydeden Yılmaz, “Bu projede müşteri ilişkileri yönetimine yönelik farklı yeni modüller de geliştirilecek. Proje tamamlandığında kamu kurumları ve özel işletmelerin hizmet kalitesini artırmaya, tanıtım faaliyetlerini güçlendirmeye ve yeni pazarlama stratejileri geliştirmeye yönelik yeni nesil bir yazılım ortaya çıkacak. “Ayrıca bu programın Türk altyapısına sahip olması da önemli bir özellik olarak öne çıkacak” dedi.